Videre til indhold

Lif får nyt logo – inspireret af forskning og innovation

Fra i dag ser Lif anderledes ud. Foreningen har fået et nyt logo, der trækker strenge tilbage til udgangspunktet: innovation, forskning og udvikling af lægemidler.

”Opdateringen af vores logo og visuelle udtryk er en naturlig del af det at udvikle sig som organisation og forening. Vi skal følge med tiden og se frem, men vi har samtidig ønsket et nyt logo, der havde rod i vores DNA – nemlig forskning og innovation,” lyder det fra koncernchef i Lif, Ida Sofie JensenMen selvom indpakningen er ny, er det stadig det samme Lif, som du kender, nedenunder.

”Et nyt logo ændrer ikke ved vores værdigrundlag om ordentlighed og faglighed. Vi er stadig den samme fagligt funderede interesseorganisation, som arbejder på at finde løsninger i samarbejde med andre.”

“Vi har blandt andet brugt coronatiden på at bygge et helt nyt life science-hus, som skal være et møde- og samlingssted for alle, der vil arbejde med life science-løsninger, der kan udvikle sundhedsvæsenet og sikre patienterne den bedste behandling. Her er alle forudsætninger for dialog og samskabelse, og vi glæder os til at kunne præsentere det for alle vores samarbejdspartnere, så snart restriktionerne letter,” fortæller Ida Sofie Jensen.

Det udtryk, der følger med det nye logo, har givet anledning til flere forandringer – blandt andet et helt nye website, som også bliver lancereret i dag.

”Logoet er inspireret af forskning i alle dets stadier; petriskåle, celler, reagensglas, mikroskoper, tabletter og en undersøgende, eksplorativ tilgang til verden omkring os. I den ånd har vi forsøgt at tage nogle nye og, om man vil, bæredygtige valg i en evigt foranderlig, digital verden,” forklarer koncernchefen.

Lif.dk benytter ikke cookies

Et af de nye tiltag er blandt andet, at vi ikke benytter cookies på lif.dk, og indsamler dermed kun anonymiserede data såsom antal besøgende og hvilke sider, der bliver besøgt. Derfor vil man heller ikke møde en pop op-boks på forsiden, når man besøger vores ny hjemmeside. Det tror vi på, giver vores digitale gæster en bedre oplevelse.